Meer dan de helft van de ondernemers maakt gebruik van sociale media. Het wordt vooral ingezet om de naamsbekendheid te vergroten en om nieuwe klanten te werven. Slechts een klein deel van de ondernemers heeft een beleid opgesteld, of een strategie bepaald voor de inzet van sociale media. Met de juridische aspecten van sociale media houden veel ondernemingen geen rekening.
Tijdens deze masterclass vertelt online marketeer Rogier Mostert van Webmonnik.nl, wat sociale media is en hoe je een goede sociale media strategie opzet. Ook laat hij zien hoe je de juiste sociale netwerken selecteert, hoe je doelen stelt en hoe je de resultaten meet. Ofwel: praktische handvatten om sociale media doordacht in te zetten.
Advocaat Myrthe Steenhuis van Köster advocaten, gaat in op de juridische aspecten van sociale media. Kun je bijvoorbeeld verlangen van medewerkers dat ze zich alleen positief uitlaten over hun werkgever in sociale media, ook als die uitlating privé is? En hoe doe je dat dan? Mag een werkgever controleren wat werknemers op sociale media doen en mag hij het gebruik van sociale media aan banden leggen? Is dat aan te raden? En wanneer is het juist goed om het persoonlijke gebruik van sociale media te stimuleren? Kortom: sociale media in arbeidsrelaties. Wat mag wel en wat mag niet?
Datum: Maandag 17 november 2014
Aanvang: 15:30 uur Start: 16:00 uur
Duur: + 2 uur
Locatie: Köster advocaten N.V. Dreef 22 te Haarlem
Deelname: gratis
Na afloop van de masterclass bieden Köster Advocaten en Webmonnik.nl u een borrel aan. Er is een beperkt aantal plaatsen (maximaal 40 deelnemers) beschikbaar, dus meld u snel aan.
Indien u een concreet voorbeeld wilt bespreken, stuur dan een e-mail naar steenhuis@kadv.nl of naarrogier@webmonnik.nl.
Graag tot ziens op 17 november 2014!
Met vriendelijke groet,